BŁĘDY, KTÓRE ZABIJAJĄ KOMERCYNĄ STRONĘ INTERNETOWĄ

1. Brak szczegółów dotyczących produktu

Istniejej ogromna różnica pomiędzy kupowaniem w markecie a online. W markecie produkt można obejrzeć, dostrzec każdy szczegół i wybrać odpowiedni. Online, klienci polegają na szczegółach podanych na stronie. Jeżeli nie zamieścisz wszystkich niezbędnych (i tych zbędnych też) że klient nie kupi u Ciebie produktu. Zawsze zamieszczaj takie informacje jak rozmiar, materiał, wymiary, waga itd.

2. Brak ceny

Klient jest zawsze bardzo zainteresowany ceną - zawsze ją zamieszczaj. Jeżeli coś jest grafis podkreśl to mocno na stronie. Zawsze czytelnie zamieszczaj cenę, aby klient nie miał żadnych wątpliwości.

3. Brak danych kontaktowych

Jedną z rzeczy, którą na pewno klient będzie szukać na stronie są dane kontaktowe. Zawsze podawaj na stronie dane kontaktowe w takim mijescu, aby odwiedzający nie miał problemu z ich zlokalizowaniem. Zamieść wszystkie informacje jak email, numer telefonu, adres biura itd. W ten sposób klient będzie miał możliwość nawiązać z Tobą kontakt kiedykolwiek i w jemu wygodny sposób.

4. Za mało opcji płatności

Zwróc szczególną uwagę na dostępne na stronie formy płatności. Pamiętaj, że nie wszyscy klienci lubią płacić np. poprzez PayPal. Nie wszyscy też używają kart kredytowych, niektórzy wciąż jeszcze płacą w bankach osobiście. Używaj różnych form płatności, aby klient mógł wybrać najbardziej mu odpowiadającą.

5. Zdjęcia małe i niskiej jakości

Jeżeli sprzedajesz produkt zwróć uwagę, aby zdjęcia były wysokiej jakości. W przeciwnym wypadku nie zachęcisz klienta do zakupu, czy znacznie zmniejszych wrażenie jakie produkt powinien wywrzeć. Nie zamieszczaj zatem przypadkowych zdjęć, bo akurat takie są dostępne. Zdjęcie musi wyglądać dobrze i w najlepszych stopniu oddawać walory produktu. Najlepiej jeżeli zdjęć będzie kilka - pod różnym kątem, z różnych stron.

6. Długi proces dokonywania zakupu

Każdy odwiedzający szybko się zmęczy wypełniając długie formularze i podając zbyt wiele danych osobowych. Zamieść prośbę tylko o te dane, które naprawdę są Ci niezbędne. Zoptymalizuj tak proces, aby kupujący mógł zrobić to w najkrótszym czasie.

7. Słaba wyszukiwarka

Jeżeli uważasz, że na Twojej stronie odwiedzający nie będą niczego wyszukiwać to się mylisz. Będą szukać produktu, aby jak naszybciej znaleźć to, czego szukają bez przeglądania całej listy produktów. To im pozwoli zaoszczędzić masę czasu. Upewnij się zatem, że twoja wyszukiwarka działa sprawnie i szybko. Najlepiej, jeżeli pozwolisz na sortowanie wyników po cenie, nowościach czy grupowanie w kategorie.

8. Brak zakładki z często zadawanymi pytaniami (FAQs)

To też ważny szczegół. Ludzie często robiący zakupy są do tego bardzo przywyczajeni. Wiedzą, że zawsze znajdą tam odpowiedzi na pytania. Docenią, jeżeli dopracujesz ten dział i potraktujesz ich pytania poważnie.